Etisk Kodeks
At orientere sig på høreapparatområdet kan være svært – især for førstegangsbrugere. I Danmark kan man både få et gratis høreapparat i det offentlige og på en privat audiologisk klinik. For at øge gennemsigtigheden på høreapparatområdet har PAKS udviklet et særligt kodeks, som alle medlemsvirksomheder opfordres til at følge.
![](https://paks.dk/wp-content/uploads/2023/05/Cleardivider1200px.jpg)
Ved at øge vores egen gennemsigtighed forbedrer vi forbrugernes generelle orienteringsevne, men håber naturligvis også, at andre aktører på høreapparatområdet vil følge trop og bidrage til en øget gennemsigtighed. I PAKS tror vi, det er godt for konkurrencen – mellem PAKS´s egne medlemmer og de øvrige aktører på området. Fair og lige konkurrence er til gavn for den enkelte borger, og vil også være det for samfund og skatteborgere.
![](https://paks.dk/wp-content/uploads/2023/05/Cleardivider1200px.jpg)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
![](https://paks.dk/wp-content/uploads/2023/05/Cleardivider1200px.jpg)
PAKS medlemmer skal
- Oplyse om virksomhedens ejerskabsforhold
- Give lettilgængelig prisinformation til forbrugerne
- Oplyse hvilke speciallæger borgerne kan møde i virksomheden
- Forpligte sig til at udlevere informationsmateriale fra myndigheder og relevante organisationer til kunderne
- I tilfælde af tvister med kunder følge den beslutning som brancheklagenævnet kommer med
- Give borgerne en uvildig og standardiseret information om frit valg og gratis apparater
- Markedsføre sig med respekt for god markedsføringsskik
![](https://paks.dk/wp-content/uploads/2023/05/Justiria_400.jpg)